Zespół nauczycieli języka polskiego
Sposoby monitorowania postępów uczniów w nauce, sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów:
- Nauczyciele języka polskiego w okresie zdalnego nauczania (25.03.2020 – 10.04.2020) będą realizowali podstawę programową za pomocą rozmaitych komunikatorów i platform, które umożliwiają kontakt z uczniami i wewnątrz katedry, m.in. Skype, WhatsApp, Messenger, Classroom, Edmodo, Zoom oraz klasycznie – drogą mailową;
- Nauczyciele przekażą uczniom polecenia, ćwiczenia, zadania, karty pracy do samodzielnego opracowania w domu, które następnie zostaną odesłane i sprawdzone;
- Drogą mailową uczniowie mogą przesyłać różne formy wypowiedzi, kierować do polonistów zapytania itp.
- Każdy polonista indywidualnie określi formy komunikacji z klasami, które uczy oraz sposób monitorowania postępów ucznia i weryfikacji wiedzy oraz umiejętności (w zależności od posiadanych aktualnie w domu narzędzi pracy);
- Nie ulegają zmianie kryteria oceniania, opisane w statucie szkoły;
- Każdy polonista w swej pracy będzie wykorzystywał materiały rekomendowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej (zwłaszcza platforma edukacyjna epodreczniki.pl), Centralną i Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a także emitowane w pasmach edukacyjnych programów Telewizji Publicznej i Polskiego Radia;
- Zwrócimy uwagę na równomierne obciążanie ucznia zajęciami w danym dniu, będziemy różnicować zajęcia i dostosowywać do możliwości psychofizycznych ucznia.
Zespół nauczycieli języka angielskiego
Sposoby monitorowania postępów uczniów w nauce, sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów:
- Testy i kartkówki online, utworzone przy pomocy portalu www.testportal.pl i przeprowadzane online;
- Pisemne prace domowe, listy, wypracowania przesyłane na adres e-mail danego nauczyciela;
- Odpowiedzi ustne – odpytywanie uczniów przy pomocy platform internetowych (np. wideokonferencji);
- Korzystanie z eDesk, Online Practice oraz English Portal (wydawnictwo Pearson) – zarejestrowani na stronie uczniowie wykonują ćwiczenia online, nauczyciel monitoruje poprawność wykonania ćwiczeń;
- Wysyłanie uczniom na maila linków do różnorodnych filmów na YouTube, np. z BBC z pytaniami. Uczniowie odsyłają odpowiedzi na pytania na adres e-mail danego nauczyciela.
Zespół nauczycieli języków obcych
- Uczniowie wykonują ćwiczenia przesłane przez nauczyciela i wysyłają odpowiedzi nauczycielowi drogą mailową;
- Nauczyciel sprawdza i ocenia prace oraz przekazuje informację zwrotną (w zależności od specyfiki zadania);
- Uczniowie wysyłają nauczycielowi rozwiązania ze swoich prywatnych maili, a nie z maili klasowych, wpisując w temacie wiadomości imię i nazwisko oraz klasę. Jeżeli nauczyciel ma takie możliwości techniczne, kontaktuje się z uczniami przez Skypa.
Zespół nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Nauczyciele będą monitorować postępy uczniów:
- Sprawdzanie zadań pisemnych (różnych kart pracy, zestawów maturalnych i innych), które na bieżąco będą im wysyłane;
- Rozmowy, konsultacje poprzez aplikację Discord- głównie z maturzystami;
- Uczniowie otrzymują zadania, materiały źródłowe, notatki. Zrobione materiały wysyłają; mają też konsultacje przez Messengera;
- Podstawy przedsiębiorczości – uczniowie otrzymują prace na maila, dostają również na bieżąco alternatywne sposoby zdobycia ocen za aktywność.
Zespół nauczycieli matematyki
Sposoby monitorowania postępów uczniów w nauce, sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów:
- Testy i kartkówki online, utworzone przy pomocy portalu epodręczniki.pl i przeprowadzane online;
- Prace domowe przesyłane na adres e-mail danego nauczyciela;
- Odpowiedzi ustne przy użyciu platform umożliwiających videokonferencje;
- Ćwiczenia online przy użyciu platformy epodręczniki.pl; khanacademy.org i inne – zarejestrowani uczniowie wykonują ćwiczenia do bieżącej lekcji – nauczyciel ma możliwość monitorowania na bieżąco ilu uczniów z danej klasy wykonuje polecone ćwiczenia oraz monitoruje poprawność wykonania;
- Wysyłanie uczniom linków do: apletów w geogebrze na geogebra.org, materiałów video na You Tube z zestawem zadań kontrolnych. Uczniowie odsyłają rozwiązania nauczycielowi prowadzącemu.
Zespół przedmiotowy nauczycieli historii i wos-u
Zespół przedmiotowy nauczycieli historii i wos- u będzie monitorować postępy uczniów, weryfikować ich wiedzę i umiejętności poprzez:
- Korespondencję mailową – wysyłanie materiałów, kart pracy, zadań, zlecanie projektów, referatów – odpowiedź zwrotna tą samą drogą (to główny sposób komunikacji);
- Rozmowy z uczniami oraz sprawdziany przez aplikacje Skype, Classroom, prowadzenie zajęć przez aplikację „Classroom”.
Zespół nauczycieli wychowania fizycznego
- Realizowanie zajęć z edukacji zdrowotnej w kl.1 – uczniowie przesyłają przygotowane przez siebie prezentacje na adresy swoich nauczycieli wf-u, którzy je oceniają i rozsyłają do zapoznania się przez uczniów danej klasy;
- Uczniowie poszczególnych klas będą mieli przeprowadzone testy ze znajomości przepisów dyscyplin i gier zespołowych, otrzymają za to ocenę;
- Uczniowie na bieżąco przesyłane są linki do różnego rodzaju ćwiczeń i zajęć ruchowych;
- Klasy mają zadane przez nauczyciela zadanie ruchowe, które muszą wykonać na jak najwyższym poziomie, np. tzw. „deska” i po określonym przez nauczyciela czasie podać swój wynik, nauczyciel monitoruje postępy ucznia poprzez kontakt mailowy;
- Z racji niemożności przeprowadzania lekcji np. z gier zespołowych, przesyłane będą linki do oglądania meczy i innych zawodów sportowych.
Monitorowanie i ocenianie pracy uczniów – nauczyciele fizyki, informatyki
Przedmiot |
Imię i nazwisko nauczyciela |
Sposób kontaktu z nauczycielem |
Formy pracy zdalnej z uczniem |
Monitorowanie i ocenianie pracy uczniów |
informatyka |
Zbigniew Jabłoński Anna Zdunko |
e-mail, telefon komórkowy |
podręcznik, oprogramowanie (Power Point, Excel, Access, C++) indywidualna praca ucznia |
zadania informatyczne – podręcznik, własne nauczyciela, zadania maturalne – problemy konsultowane przez e-maila, zadania sprawdzające wiedzę wysłane na e-maila do oceny |
fizyka |
Zbigniew Jabłoński Anna Zdunko |
|
podręcznik, karta pracy, indywidualna praca ucznia |
zadania – podręcznik, karta pracy, problemy konsultowane przez e-maila test sprawdzający wiedzę, zadania podlegające ocenie wysłane pocztą elektroniczną do nauczyciela |